Search results for "Sub specie aeternitatis"

showing 2 items of 2 documents

When Ethics and Aesthetics Are One and the Same: A Wittgensteinian Perspective on Natural Value

2015

Many environmental philosophers have held naturalness to be a primary source of nature’s value. Seen this way, the nature that is most valuable is wild nature, and ‘wild’ is that which is unmodiled by human activity. However, accounts of our attributions of value to the wild often have an aura of elusiveness to them, as if what really matters about nature being wild could not ultimately be captured by words. In an attempt to account for what really matters, I relate our fascination with wild nature to a famous Wittgensteinian quote—‘Ethics and Aesthetics are one and the same’ (Tractatus 2006a: 28, §6.421)—and inspect the ways in which important dimensions of our attributions of value to wil…

Cultural StudiesValue (ethics)EcologyPhilosophymedia_common.quotation_subjectPerspective (graphical)Religious studiesEternityNatural value environmental ethics Wittgenstein sub specie aeternitatis (‘through the lens of eternity’).NaturalnessAestheticsMiracleSub specie aeternitatisNatural (music)Form of the GoodEcology Evolution Behavior and Systematicsmedia_commonJournal for the Study of Religion, Nature and Culture
researchProduct

Sub specie æternitatis: the role of the ruin and the ancient in the process of architectural renewal between metamorphosis and resurgence

2022

Composing new works of architecture inspired by vestiges from antiquity or archaeology. The reflections and the case study which will be proposed, pertaining to a recent design experiment for the archaeological area and Antiquarium of Tyndaris, are dedicated to this theme. Over and above any charm exerted by such places, by landscapes in which the ruins appear identical in substance and which sometimes manifest themselves as “sub specie æternitatis”, there are reasons linked to the very profession of architect and to the gashes in the crucible of controversies around the role of history in its contentious relationship with architectural design. That apart, the aporias revealed by Michel Fou…

Entro questa concezione della storia o meglio di una metodologia per la storia che "tenda all'archeologia in quanto descrizione intrinseca del monumento" le opere e i progetti di architettura appaiono come i protagonisti di un'azione drammatica incentrata sull'opposizione tra la permanenza della "struttura" e il fremito del mutamento. Quel fremito che nell'età dell'Umanesimo aveva animato le menti degli architetti affrontando allo stesso modo i campi della filologia e dell'architettura studiando i monumenti antichi come testi allo scopo di "generare nuove forme e dare così vita a una nuova classica tradizione".Settore ICAR/14 - Composizione Architettonica E Urbanain sintesi alle trasformazioni che valgono come fondazione e rinnovamento delle fondazioni stesse.&nbspdi Tindari che si proporranno. Al di là e oltre la suggestione esercitata dai luoghi da paesaggi cui i ruderi appaiono consustanziali e che si manifestano talora "sub specie aeternitatis" vi sono motivi legati al mestiere stesso di architetto e alle lacerazioni vissute nel crogiolo delle polemiche intorno al ruolo della storia nel suo controverso rapporto con il progetto di architettura. Del resto le aporie svelate da Michel Foucault mettendo in discussione quello che si era proposto come progetto di una storia globale avevano dato rilievo alla discontinuità alle fratture alle soglieComporre nuova architettura in rapporto con le vestigia dell'antichità o in ambito archeologico. A questo tema sono dedicate le riflessioni e il caso studio relativo alla recente esperienza progettuale per l’area archeologica e l’Antiquarium&nbsp
researchProduct